BLOGGBLOGGBLOGG


1. Hur länge har du bloggat?
Bloggen fick sin start en varm dag i juni.
2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga?
Jag visste typ inte vad en blogg var. Sedan gick jag och hittade rar's blogg och blev kär.
3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Rar.
4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Pinsamtpinsamtpinsamtpinsamt. Kanske skall man trycka på radera?
5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?
Väldigt många. Jag läser upp till sextio per dag. Plus ni som kommenterar då.
6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Jag läser bara modebloggar.
7. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Elinkan. Hon har väldigt olik stil än jag , men hon är söt och fin på alla sätt och vis. En favorit.
image1306
8. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Alla är vi ju olika. Kan faktiskt inte svara.
9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Min mormor är fast. Mamma tycker det är kul. Syrran gillar och lilla syster fattar väll inte grejen. Vi skall inte ta upp pappa.
10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Japp. Iallafall är det underligt om inte , eftersom jag är jag. Kanske ni som läser bloggen men inte träffat mig inte vet att jag är väldigt vild och väldigt underlig ibland. Positivt underlig säger poolarna.
11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Ja verkligen. Inte för privata saker dyker upp här.
12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Om någon kär skulle må dåligt. Om familjen och vänner , går inte för djupt in där.
13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Jag fattade inte frågan. Hjälp?
14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Njadå. Japp och Nej.
15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?
Jag har sätt många fina glimtar.
16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja men också väldigt bra för vissa personer. Att skriva rumpan av sig är bra ibland-ofta.
17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Jag tar inte illa upp. Men blir ibland väldigt förvånad av hur elaka personer det finns på vår värld. usch då.
18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
nej.
19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Inga nackdelar här inte. Kanske en nackdel att jag sitter och glor på datorskärmen typ twentyfourseven.
20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Ja det tror jag. Har inga planer att sluta. Jag älskar att blogga , fint på alla sätt och vis.
21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar på varandra?
Verkligen. Bloggandet har vuxit vuxit vuxit. överallt. Nu vet alla vad en blogg är.
22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Mycket. Jag får sitta och skriva av mig. Skriva om det jag gillar och inspirera.
23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Massor. Jag får en stor glädje inom mig när jag läser andras bloggar. Hur härliga peeps finns det?
24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten:
Alla kan väll ta och skriva ner listan. Det var faktiskt kul.

Kommentarer
Postat av: katarina

gud vad sött med din mormor :DD roligt att du kommer att blogga lång tid framöver. Vi vill ju se ellen mer och mer inte mindre

2008-05-18 @ 17:15:11
Postat av: katrín

roligt att läsa listan :) Fråga 13 är svår att förklara... men jag uppfattar att den betyder att finns det någonting som du bloggar om som du vill få bekräftelse för? alltså, respons, kommentarer, vad andra tycker osv.

2008-05-18 @ 17:34:05
URL: http://katla.devote.se
Postat av: Flora

min mormor fattar noll av vad det här med bloggar innebär. söta mormor.
sen tänkte jag fråga om du ville vara med på bloggträff om du bor eller orkar transportera dig till sthlm.läs mer på min blogg, kram.

2008-05-18 @ 18:48:48
URL: http://floras.blogg.se
Postat av: nellly

elin är sååååå vacker!!!!! fast du me

2008-05-18 @ 18:52:33
URL: http://nellly.devote.se
Postat av: Flora

finland var det ja!
jag är säker på att du skulle kunna sova hos någon av oss, om du vill. du kan ju höra med mor din. :)

2008-05-18 @ 18:55:23
URL: http://floras.blogg.se
Postat av: josefine

vad kul att få veta mer om dig :)

2008-05-18 @ 19:31:11
URL: http://jjosefinel.blogg.se/
Postat av: Lina

Roligt att läsa lite om dig!



Jag säljer en underbar röd klänning från Primark, klicka in på min blogg!



//Lina

2008-05-18 @ 19:40:15
URL: http://lastyle.blogg.se/
Postat av: J.

Vad glad man blev när man kom in på din blogg, fin design och skitsnygg stil har du. Kul att hitta den efter många bloggar som inte varit i min smak precis.



Ha det så bra,

2008-05-18 @ 19:47:33
URL: http://jagominsyster.blogg.se/
Postat av: nathalie

du är fin

2008-05-18 @ 20:18:18
Postat av: Sofia

passa på att ställa frågor i frågestunden i vår blogg! :) endast frågor till mig dock.

2008-05-18 @ 20:44:02
URL: http://remind.blogg.se/
Postat av: Jonna

härlig lista, nu fick man sig en insyn i ditt liv med:)

2008-05-18 @ 21:44:09
URL: http://jonnaat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0