THE FUTURE PARTNERS

Jag och Emmi.

" I staden som aldrig sover , bland damm och höga ljud, mitt i Manhattan där bor jag. 21 år gammal och lycklig. I en mysig lägenhet med golv och väggar , en stor obäddad säng och en stor walk in closet.Stora fönster runt omkring i lägenheten med fantastisk utsikt över shopping paradis , skyskrapor , parker och romantiska gator. Några flotta restauranger och starbucks ser jag också , rättare sagt ser jag dem i varje hörn. På 5th avenue där bor jag och några andra hundra tusen människor , på 6 våningen i ett höghus. Mitt lilla kryp in har en fin hall med fina tavlor , ett öppet kök med utsikt över vardagsrummet där jag brukar ligga på mattan , sörpla coka cola light, läsa vogue och värmas av den öppna spisen , medan Lykke li spelas i bakgrunden. I mitt sovrum finns en stor säng, med fina lakan och en stor garderob med massor av kläder , mina mängder av skor har tillochmed ett äget litet rum. Lägenheten är inte stor och inte liten utan lagom och enormt mysig. Jag trivs "


" Jag sätter mig på barstolen i köket äter den nybakade semlan som fortfarande ryker. Bläddrar smått genom NY times , på samma gång en klunk iskall juice åker ner genom halsen då och då. Efter morgonmålet brukar jag ha knappt tjugo minuter på mig förrän jag måst dra iväg så jag springer in i garderoben och rycker på mig det första bästa plagget jag ser. Oftast blir det en kort klänning eller kjol , stuprörs jeans och en lös t-shirt , en aning för stor kofta och ett par höga skor. Min Casio klocka i guld finns alltid på handleden , ett måste för att hålla reda på tiden.Mina läppar målas röda och ögonen blir smått sotiga. Hårets sätts alltingen upp i en lämpligt slarvig knut eller så låter jag mitt långa blonda hår hänga ner till naveln. Jag brukar köra på mittbena , sidolugg känns så himla 2005 hypat. När jag sedan är klar tar jag min beige färgade miu miu väskan från hallen och springer ner för alla 264 trappor i mina 12 centimeters höga klackar. Jag tar en taxi och åker iväg till 4th times square där jag jobbar på modetidningen teen vogue.

ellenh.blogg.se

" Jag vaknar upp efter en hård natt bestående av party med mina killkompisar. Jag vaknar upp i min stora säng, med fluffigt täcke och massor av kuddar. Mascaran har skapat en mörk skugga runt ögonen och håret ligger så där perfekt rufsigt. Utanför hör jag taxi-bilarna tuta och gatumusikanterna spela på sina trumpeter. Jag hoppar ur sängen iklädd en vit liten t-shirt och gråa små pyjamasshorts, fixar en smoothie av apelsin, mango och hallon och dricker den sittandes i det stora öppna fönstret ut mot Manhattans hippie kvarter. Gör mig färdig genom att ta på mig en sliten rock t-shirt, vintage second hand väst och svarta slitna jeans. Samtidigt spelas Arctic Monkeys " Fake tales of San Francisco" i bakgrunden, som jag dansar lite lätt till. Jag släcker alla lamper och är precis på väg att gå när jag kommer på att nya numret av NYLON ligger i gårdagens vita paljettväska. Jag tar med mig väskan och låser dörren till min lägenhet och springer snabbt ut till gatan för att hitta en taxi. Några sekunder senare sitter jag i en taxi körandes av min goda vän Gordon som är en mörk man med sina rötter i Afrika. Han kör mig till samma ställe som vanligt. Jag hoppar ur taxin, ger honom en puss på kinden och har då förgyllat hans dag, enligt honom själv"

" Framme på lunch-stället sitter mina goda vänner och väntar. De har beställt in en stor sallad fylld med vitlökar, parmaskinka, tzatsiki och bröd bland annat. Vi sitter och äter då jag kommer på att jag måste sticka till jobbet. Några kvarter bort ligger mitt palats, redaktionen för NYLON. Jag möts av en sprudlande glad Gemma Ward som just den här dagen ska plåtas för ett kommande nummer. Jag har fixat kläder och allt annat som behövs, så nu är det bara att sätta igång. Min gulliga assistent har fixat caffe latte från Starbucks till mig. Senare på kvällen möter jag upp några kompisar för att hänga i min lägenhet"

Emmi, emmiklemmi.blogg.se

Du ,  jag och manhattan. puss


Kommentarer
Postat av: nellly

känner du och emmi varandra ? ni skriver fint ! :D

2008-02-11 @ 18:59:46
URL: http://nellly.tjejsajten.se
Postat av: alice

skulle inte jag få kunna hoppa in i er fina saga? :) vilken dröm det skulle vara att bo i manhattan! åh...
kram

2008-02-11 @ 19:56:04
URL: http://rosetten.blogg.se
Postat av: Emmi

hehe, du kan få bo granne med oss..

2008-02-11 @ 20:02:13
URL: http://emmiklemmi.blogg.se
Postat av: elin

jättefint skrivet, båda två!

2008-02-11 @ 20:32:42
URL: http://hurryupjack.blogg.se
Postat av: ellenh

NELLLY : ja jag känner , hon emmi alltså hon är verkligen en fin person. tack !
ALICE : Vi har redan planerat så mycke , men varför inte bli vår granne ? hah
ELIN : oh tack !

2008-02-11 @ 22:33:22
URL: http://ellenh.blogg.se
Postat av: Jonaskathrine

really enjoyed the site even learnt a few things on the way, keep up the good work.

2009-03-12 @ 11:26:21
URL: http://jonaskathrine.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0