SOMMARÄNG

 image1252
Jag sov över i natt igen , hos en vän. Kunde ju typ börja hyra ut mitt rum på veckoslutena , skrapa ihop pengar så?
"säng , skrivbord och klädhängare 200kr/natt"
skämt och sido. Igår köpte jag världens vackraste klänning. Vacker som en sommaräng. Jag hade på mig den idag. Under skinnjacka. Efter några minuter såg jag ut som en nybadad hund , svettades typ sönder. Nu skall jag käka farsans hemlagade hamburgare (bastis burgare) och titta på american idol. Senare ikväll vid åtta skall jag möta upp sofia. Vi skall släpa våra lata rumpor ner till gräsmattan , lyssna på musik , sjunga , skratta , snacka , spela fotboll , äta jordgubbar , frossa chips och dricka gott. Vi hoppas såklart på sällskap. En sommar kväll på gräsmatta , låter väll fint?

Kommentarer
Postat av: sandra

den där är så fin så fin

2008-05-03 @ 17:20:57
URL: http://sandravictoria.webblogg.se
Postat av: Anna

Det låter underbar!

2008-05-03 @ 17:33:09
URL: http://bjornsdotter.devote.se
Postat av: Anonym

är den inte lita kort? för klänning

2008-05-03 @ 17:37:07
Postat av: victoria

oh, det låter jättetrevligt! Så du fick tag på den, jag trodde det skulle bli väldigt svårt... ^^

2008-05-03 @ 18:00:20
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: Stajn

Hoppas inte du yar väldigt illa upp, men jag måste få sagt det här. I början tyckte jag att ni blogg verkligen var jättebra för du skriver om saker som är fina etc etc. Men nu är det verkligen bara rak kopiering på alla andra mer kända modebloggare. Du skriver om den, tipsar om dem, tipsar om samma saker som dem, tipsar om samma affärer om dem. Allt det här precis efter de har lagt ut deras inlägg om det. Snälla, om du ska hålla på så kan du väl kalla din blogg en sammanfattnings-blogg av de andra modebloggarnas?

Kanske inte det du vill höra, men kan du förneka det jag säger?

2008-05-03 @ 18:29:35
Postat av: ellenh

stajn: hej du ! jag förstår vverkligen INTE alls vad du talar om , försökte kolla igenom typ de senaste 15 inläggen och kanske tre var sådant som funnits uppe på andra bloggar. Såklart får du ha en åsikt men förstår verkligen inte var du fått den ifrån. Ingen bloggare jag vet där ute har skrivit om det jag skriver i mina inlägg , denna bild på denna klänning har såklart varit på mångas bloggar men jag hann inte klicka några bilder för att sätta upp dem på bloggen så jag satt upp bilden på klänningen istället. Att du påstår att jag har rak kopiering är tyvärr inte klokt att höra , fattar ingenting alls? säker att du skrivit det till rätt bloggare? jag har hittat på de där med their closet som funnits mycket på bloggen , ingen har skrivit om en finsk tjej som heter laura eller om att de man sover över hos väninnor och äter ananas och chips? Lite lustigt av dig faktiskt. ps. Tipsar aldrig om butiker? Dessutom så har jag inte hunnit typ titta in på en enda blogg under hela maj månad , bara skrivit ner det jag hunnit. Om du inte gillar mig eller jobbet jag gör med bloggen kan du bara klicka bort. Verkligen långt svar men tyckte jag måste få säga att jag tyvärr inte förstår dig. Tyvärr.

2008-05-03 @ 18:51:52
URL: http://ellenh.blogg.se
Postat av: ellenh

ps. Har du dessutom aldrig hört om inspiration och tips man får från andra bloggare. Tyvärr är det ju så att vi som har bloggar , modebloggar , de flästa iallafall tycker om samma kläder , butiker och bloggar. Om du sätter syfte på den där bilden med magkort tunika så fick jag sjuk inspiration och bara måste få upp den på bloggen. Tycker verkligen det inte
finns något rätt och fel att sätta upp på bloggen.

2008-05-03 @ 18:54:39
URL: http://ellenh.blogg.se
Postat av: Alice

Nej nu blir jag avis här. Var den dyr???

2008-05-03 @ 19:47:30
URL: http://enblommigkanin.devote.se
Postat av: ellenh

alice: pungade ut en 300 kr! 30 e.

2008-05-03 @ 19:51:06
URL: http://ellenh.blogg.se
Postat av: Sofia

åh, den är så fin!
köpte den igår ;)

2008-05-03 @ 19:55:35
URL: http://remind.blogg.se
Postat av: E

åhå! vart är den köpt?

2008-05-03 @ 21:13:25
URL: http://ellllsa.blogspot.com
Postat av: sofie

Jag har den också i min ägo, så ljuvlig!

2008-05-03 @ 21:30:13
URL: http://www.sofiie.webblogg.se
Postat av: Miriam

Du är allt fin ellen och skriva fint kan du dessutom! ha en fin kväll..

2008-05-03 @ 21:30:34
URL: http://wedgeheel.blogg.se
Postat av: emmi

svar: jag skrev definitivt inte att jag tycker att dem som köper den, ni gör det bara för att alla andra göra det. Klart man inte gör. Min fråga eller tanke är bara hur alla kan tycka om den, när alla köper den? Man kan klä ner den/klä upp den hur man vill. men enligt mig blir ett plagg som alla har inte lika kul som ett unikt plagg.

2008-05-03 @ 22:32:06
URL: http://emmiklemmi.blogg.se
Postat av: emmi

min åsikt handlar inte om vad som är inne eller not, utan just att den inte alls tilltalar mig. Inlägget handlar därför om att jag vill veta varför ni som älskar den, gör det! förstår du nu?

2008-05-03 @ 22:36:32
URL: http://emmiklemmi.blogg.se
Postat av: emmi

min åsikt handlar inte om vad som är inne eller not, utan just att den inte alls tilltalar mig. Inlägget handlar därför om att jag vill veta varför ni som älskar den, gör det! förstår du nu?

2008-05-03 @ 22:36:59
URL: http://emmiklemmi.blogg.se
Postat av: lina

jag tycker att denna puffiga grej är underbart söt! fint mönster, fin modell och den passar sure perfect tillsammans med ditt utseende. puss!

2008-05-03 @ 23:22:55
URL: http://francais.blogg.se
Postat av: lina

och ang vad "Stajn" har sagt så är min åsikt tvärt emot! din blogg är unik! det är därför jag läser den! visst handlar den, som många andra bloggar, om mode men du gör modet till din grej. fortsätt som du gör underbaring! och för att avsluta det hela, jag vill se mer av dig. bums!

2008-05-03 @ 23:26:03
URL: http://francais.blogg.se
Postat av: ellenh

Lina: tack vännen ! jag blir typ tårögd när jag lälser dina vackra ord! imorgon får du dessutom se mig. :) i rutan

2008-05-03 @ 23:37:42
URL: http://ellenh.blogg.se
Postat av: jiss

den är alltså inte för kort för att ha som klänning? :)

2008-05-04 @ 13:20:00
Postat av: Stajn

Nej självklart - du förstår ingenting. Då ska jag försöka hjälpa dig på traven. Nu tar jag endast några av dina senaste inlägg. Dina största modeförebilder är Am Lul och Harley Newton ? orginellt. (Alexa Chung med ? oj, ännu mer orginellt). Du vill ha den blommiga kortkort klänningen från HM, ditt inlägg om det; 3 Maj. Almahs inlägg om det; 1 Maj. Du skriver om de svarta ?peeptoe? skorna Almah har. (Som alla andra bloggare också bloggar om). Du skriver om Karoline/fashionflash, Moderniteter Carolina/Fashionsquad, Aghate Bjørnsdatter, Elinkan, Majalok, Almah, Lisaplace och Michaela. Jag menar, ?their closet?-konceptet, ehm, okej? Det har inte slagit dig att vi faktiskt kan gå in på deras egna modebloggar om vi skulle vara intresserade utav dem. Isåfall tycker jag som sagt, att du ska kalla dig en sammanfattnings-blogg eller något liknande. För du skriver faktiskt mycket om DEM hela tiden, hittar inte många bilder på dig själv och dina outfits. Du skriver om snygga outfits och jag håller med dig ? de är snygga. Men det kan ju till och med jag räkna ut. Jag skulle skitlätt kunna ta fram 1000 outfits och säga vad som är snyggt och inte, men när det kommer till vad man själv sen tar på sig är det inte lika lätt. För man måste vara snygg i det. Vart är DU i bloggen liksom? Ja, du skriver om dina kompisar och vad ni har gjort ? men oj, jag förstår att det är bara är DU som skriver om DINA kompisar. Men sen då? Ser faktiskt ingenting personligt överhuvudtaget med din blogg.

2008-05-04 @ 15:39:32
Postat av: Stajn

Du kör på frågor och svar om dig själv den 6e April, alla dessa har haft det innan dig; Almah, Lisaplace, Elinkan, Annis, Natalie (som jag bara kommer på såhär på rak arm). Du har ett inlägg med bilderna på Erin Wasson, fotade av Dan Martensen, inte sett det någonstans förut eller? Ditt inlägg; NOT WITHOUT MY SHOES den 28e Mars. Väldigt fina skor, ja Ellen. De har varit på Almahs banner i minst ett halvår tillbaka. Den 27e mars säger du att du ?också? har förälskat dig i Ruby Aldridg, japp som Carolina/Fashion squad också har gjort ja, innan dig. 26 Mars, har du gått och köpt sig en sådan skinnjacka ALLA amatör-bloggare redan har. Några av de mer kända; Almah, Kenza, Majalok och Lisaplace bara för att ta några exempel. Du skriver du den populära ?modelistan? och ?vill ha listan? samtidigt som du har bilder på några av de kända modebloggarna och deras plagg. Du skriver om Chloé skorna, blommigt, transperent, jeansjacka, Lykke Li, fickur, knyt på magen, vita tygskor och hur du skulle vilja leva i Paris med en modeintresserad pojkvän, den typen med brunt hängande hår och som kan dra på sig vad som helst men fortfarande se bra ut. Om det här är det inte dig jag ska skylla allting på, eftersom de här verkligen är sånt ALLA modebloggare skriver om, men jag kan inte riktigt förstå vad som är så originellt med just dig. Som du själv och tex, Lina tydligen kan se. ?Annars kommer jag se ut som Karoline hela våren? är ett citat från den 11 Mars. Ähm, okej? Rätt kul att du ser dig själv som orginell och speciell! Förstår du fortfarande inte vad jag menar?

Ps märkväl, att jag bara kollade igenom inläggen för April och Mars.

2008-05-04 @ 15:40:09
Postat av: Ruby

"försökte kolla igenom typ de senaste 15 inläggen och kanske tre var sådant som funnits uppe på andra bloggar." - Haha, ja men det var ju bra eller? Förhoppningsvis har du väl INGET inlägg av de 15 senaste som har varit uppe på någon annans blogg eller?

Jag diggar dig, men kan hålla med om lite vad "Stajn" säger. Din blogg är lite mer opersonlig än vissa andras bloggar.

2008-05-04 @ 15:43:14
Postat av: ellenh

stajn : oj vad kul att du orkar ta initsiativ att gå igenom halva min blogg för att citera ur den och så , känns väldigt fint att ha en så stor fan! Eller jaa du är ju ingen fan , men skit samma tycker du tar ganska mycket av din tid till att försöka kränka ner mig eller få mig att känna mig som en nolla. Men sanningen är den att jag bara skrattar åt dig ! varför inte söka upp en blogg där du trivs? ELLER TJEJER är det någon annan som också för höra av eskilstuna tjejen dåliga saker om hur kopierad blogg man har av andra? HAHAHHAHAHHA dessutom tycker jag det är ganska underligt sammanträffande att du stajn och ruby bor på samma gata i eskilstuna och är samma person. Roligt att du själv håller med dig själv , annarst skulle man ju inte fatta något alls. (håller med om vad stajn säger )

2008-05-04 @ 15:54:29
URL: http://ellenh.blogg.se
Postat av: elin

riktigt fin!

2008-05-04 @ 16:53:48
URL: http://hurryupjack.blogspot.com
Postat av: Stajn

Oj, nu blir jag lite förvånad men det känns nästan som att du tar åt dig vad jag skriver! ;) Men det känns faktiskt bra för mig, eftersom som du säger, jag lagt ner tid på att gå igenom "halva din blogg". (2 månader annars). Som jag skrivit, gillade jag din blogg från början - då skulle jag kunna räkna mig själv som ett fan. Men efter att jag tyckt den förvandlats mer och mer till vad andra tycker skulle jag inte direkt säga att jag är ett fan, nej. Men det var väl bra att jag la ner så mycket tid på att ta fram fakta, så att du förstår vad jag menar, menar jag.

Konstigt att du överhuvudtaget inte svarar på något av det jag skrev, eftersom det var DET som var meningen med mitt inlägg. Jag ville höra vad du har att säga, om det jag har irriterat mig på länge. Om du då uppfattar det som att jag försöker få dig att känna dig som en nolla, fine by me. Du vågar alltså inte uttala dig om något av det jag skrev eller?

2008-05-04 @ 17:03:24
Postat av: josephine

Stajn: orka gå igenom alla inlägg....

ellenh: Tycker att din blogg är bra, men det var visst ett känsligt ämne, eller?

2008-05-04 @ 17:06:41
Postat av: ellenh

stajn : skicka din msn så snackar vi där om vad vi gillar min blogg!

2008-05-04 @ 17:08:10
URL: http://ellenh.blogg.se
Postat av: Stajn

fattade inte riktigt din mening men visst; [email protected]

2008-05-04 @ 17:29:52
Postat av: sarah

stajn: hahhaha ta det lite lugnt nu va ?! jag skulle bra gärna vilja se dej göra en bättre blogg än ellen. tycker du ska tänka dej för lite innan du kommer och kallar en av de största modebloggerskorna en copycat . alla modebloggar liknar varann. varför? för att de alla handlar om samma sak, nämligen mode. du anklagar ellen för att gilla endel kläder som andra oxå gillar. betyder det att om man har en blogg med mat som tema är det förbjudet att gilla ex. pannkaka ifall någon annan matbloggerska oxå gör det ? jag känner ellen personligen och vet att hon har en helt unik stil annorlunda än någon av de andra modebloggarnas. du tycks ha missat omkring 95% av hennes blogg och fäst dej vid den 5% som är lika andra bloggar. t.ex uttrycker ellen i flera inlägg tydligt att hennes stil innehåller mycket svart och att hon ser det som basplaggsfärgen. en typisk ellen lookie är; svart kortkort klänning med kofta, svarta strumpbyxor och härligt skyhöga klackar som hon går fint med. håret är ett blont svall som hänger ner långt över axlarna. hon sminkar sej inte, bara lite korallfärgat kladd på naglarna. säg mej en annan bloggerska som ser precis såhär ut så är du duktig ! alla får vi cravings av varann, det är klart . jag skulle verkligen vilja se dej, du som tycks vara så unik, jag tror att jag skulle få mig ett gott skratt. :D

2008-05-04 @ 18:07:51
Postat av: Amanda

Åh, den klänningen är såå fin.

Puss

2008-05-05 @ 18:21:55
URL: http://www.larzzuw.blogg.se
Postat av: lina

men get real stajn! det är ellens blogg och hon bestämmer vad hon ska blogga om. inte gillar det så kan du klicka på röda krysset i hörnet. skaffa en blogg url innan du kaxar omogna människa. skaffa ett liv! och om ellen som du säger bara bloggar om samma saker som t ex almah's blogg så kan du väl läsa den istället då? som sagt, det finns ett kryss i högra hörnet om du ser. låt bli och tracka ner på ellen om du inte kan komma med något bättre själv. so what om hon skriver om samma saker som de andra bloggerskorna?
idiotjävel

extra credd åt dig ellen som får stå ut med en sådan här snorunge (ja jag är bara tolv men anser mig vara mycket mognare än stanj)

2008-05-07 @ 21:15:45
URL: http://francais.blogg.se
Postat av: lina

kom ihåg att du kan kolla upp ip-addressen ellenraring!

2008-05-07 @ 21:16:47
URL: http://francais.blogg.se
Postat av: ellenh

Lina : hjärtat du är bara så fin och fin och fin. Du går väll snart sönder? så fin och rar och söt är du! du är mogen också ser jag och det är fint och bra , du blir så himla fin. Puss

2008-05-07 @ 21:42:54
URL: http://ellenh.blogg.se
Postat av: stajn

sarah: jag skulle absolut inte kunna göra en bättre blogg själv! Förstår inte vad du/ni fått det från. Jag vet inte heller vad du och ellens läsare tycker, men jag tycker inte mode är något som man slaviskt ska följa. Det är skillnad på mode och trend gulliga du. Mode är att ha riktig stil, en trend är någonting man följer - tex, att köpa den här klänningen på H&M. Om man köper ett sådant "trend"-blogg någon gång ibland för att man helt enkelt tycker det är assnyggt - då har jag verkligen ingenting att säga! Det är såklart man ska köpa och skriva om det man gillar. Däremot skulle jag själv inte vilja säga att 95 % av ellens blogg är orginell och 5 % som de andras. Men det är vi ju oense om så ser ingen nytta med att försöka försvara mina åsikter jag redan klart och tydligt uttryckt. Fin beskrivningen av din vän, hoppas ellen blev nöjd med den, för tycker inte den verkar speciellt speciell heller ;) Som sagt, jag säger inte att jag är mer unik - men får jag inte ha någon åsikt för det?

lina - Faktiskt är Almas blogg en av mina största favoriter. Jag läser mer än 20 bloggar varje dag så jag skulle nog också vilja säga att jag vet vad jag pratar om när bloggerskor kopierar varandra. Och du kan ju sitta där i din 12-åriga kropp och känna dig mogen, helt okej för mig. Du förstår, om du verkligen skulle vara mogen skulle du bara skratta åt en kommentar som min första och tänka "gud, vad har dem för liv?" istället för att skriva en egen kommentar där du fastställer att du tycker du är mogen. Hoppas det inte var för komplicerat för dig.

Och Ellen, förresten sweetie. Har du tappat bort min msn-adress? Hoppas att höra ifrån dig snart.

2008-05-13 @ 18:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0