go granny is your birthday


Imorgon firar jag och femton pers farmor på en plätt i havet.Sjuttio bast.
Blir massa käk.Lunch.Kaffe.Tårta.Kaffe.Middag.Efterrät.Ostbricka.Dryck.
Söndags breakfast med femton pers på en altan vid havet.Vad fint.
Jag är här på söndag kväll.Hoppeligen med lite färg på näsan.

Medans jag är borta. Vill jag höra vad ni skulle göra med mig.
Om ni fick en hel dag med ellen.Ni får fantisera lite.Behöver inte vara en dag i sverige kan lika bra vara en dag i afrikas djungel eller i paris.Den finaste texten publiceras sedan på bloggen.
Nu sticker jag.Flera kilometer stora kyssar åt er. Pusspuss.

Kommentarer
Postat av: ella

Jag skulle träffa upp dig i en secondhand shop , shoppa kläder och titta på vackra skor på sko hyllan. Sedan skulle vi och sitta på ett cafe och tala om allt och alla , skulle vilja veta allt om dig :D sedan skulle vi sätta oss i en park och titta på människor omkring oss. På kvällen skulle vi gå ut och äta , du skulle få välja maten. Staden vi skulle vara i skulle säkert få vara stockholm :D

2008-06-28 @ 00:32:38
Postat av: lina

jag återkommer med info om vad vi skulle göra. kommer sakna dig. milslånga pussar. love.

2008-06-28 @ 00:37:19
URL: http://francais.blogg.se/
Postat av: lina

och grattis till din granny! jg har själv ingen så då passar jag på att gratta andras haha :)

2008-06-28 @ 00:38:07
URL: http://francais.blogg.se/
Postat av: Linnea

Åh jag ger det ett försök. Jag har inte tålamod till att skriva egentligen;)



En dag med Ellen skulle innebära. Wow! Vi skulle träffas på stan i en gränd med kullersten och där rosor klängde på gamla husväggar. Vi skulle prata om allt som kom oss för & gå och kolla i de mest spectaculära second hand butikerna :) Efteråt tog vi en picknik(stavning?) på en äng längs en å. Jordgubbar.Bens&Jerrys.Cola med iskross. Mm vad härligt! Lapa sol, och prata fester & pojkar, sånt som vi älskar :) Efteråt drar vi hem till dig, vi provar ut kläder och drar sedan på grillparty med alla dina härliga vänner, på en strand är vi, du presenterar mig för din härliga vänn ;) Vi dansar vid elden hela kvällen/natten. Härligt. Vi lägger oss på stranden och kollar på stjärnorna. :) Sedan tar vi en barfota prommenad hem till dig. Går och lägger oss och fnittrar hela natten. En underbar dag med en underbar Ellen. :) / Linneaduvet :)

2008-06-28 @ 01:01:04
Postat av: JOSEFIN

ha det bäst! :)

2008-06-28 @ 10:04:37
URL: http://josefiinwikstrom.blogg.se/
Postat av: Miriam

Jag skulle möta upp dig i centralen. Vi promenerade till hotellet som låg vid vattnet mitt i stan. Jag skulle också bo med dig på hotellet. När vi kommit till hotellet slänger vi av oss all packning och springer ner till söderslingan och ligger där i solen vid vattnet. En bit bakom oss är det ett par uteserveringar. Jag går och beställer en latte var till oss. Vi njuter av solen, läser modemagasin, lyssnar på Patrick Parks och snackar skit och skrattar. Där kunde vi ligga hela dagen men efter ett tag tog vi oss till götbacken för att shoppa. Vi gick först in på aa. Där var vi i timmar och provade kläder. Efter ett tag kunde vi äntligen bestämma oss för vad det var vi skulle köpa. Vi fick med oss sox långa/korta, klänningar, urtvättade t-shirts, fina underkläder och högamidje tajts. Lyckliga som vi är gick vi vidare mot beyond retro och myrorna. Där hittade vi ett och annat fynd. Jag köpte mig en fin pälskrage och du en sliten vintage väska. Trötta och panka gick vi mot hotellet med händerna fulla. Vi lämnade allt på hotellet och spenderade de sista slantarna på McDonald’s. När kl blivit 17 promenerade vi hemåt mätta och belåtna. Men vi hamnade vid vattnet igen. Vi kollade på solnedgången och lyssnade på musik. Efter ett tag gick vi mot hotellet igen. När vi kom in på rummet slängde vi oss i de nybäddade sängarna. Vi satte på oss de vi köpt och började fota. Efter ett tag gjorde vi oss i ordning snabbt och tog bussen mot berns. Vi kom precis i tid till Carin Westers första öppna modevisning. När klockan blivit runt 21 tog vi båten över till djurgården. När vi skulle gå av båten fick vi syn på en femtiolapp! Jag tog upp den och vi bestämde oss för att fika på ett natt café som fanns här i närheten, där tog vi en liten fika och myste. Vid halv elva tog vi båten tillbaka. När vi kommit till hotellet började vi packa upp våra saker. När klockan passerat 24 låg vi trötta i våra sängar och somnade väldigt snabbt. Vi vaknade dock runt 04 tiden. Vi bestämde oss för att gå ut på en kort promenad, när vi kommit ut satte vi oss direkt vid vattnet och kollade på soluppgången istället..

2008-06-28 @ 11:17:02
URL: http://wedgeheel.blogg.se/
Postat av: lydia

åh! du påminde mig just att jag ska ju baka cupcakes! och en sådan text hinns inte just nu. jag får njuta sen av att läsa alla andras söta små fantasier!

2008-06-28 @ 11:44:28
URL: http://purely.blogg.se/
Postat av: katrín

vad roligt! ha det så kul :)



och vilken underbar idé. och berättelsen behöver inte vara verklighetsrelaterad, eller hur? så nu låter jag fantasin skena iväg....



Vi möter upp varandra i nevereverlandet. Vi lägger oss på en blommig äng och blåser såpbubblor. En såpbubbla blir så pass stor att vi bestämmer oss för att hoppa in i den. Där är allting tyst och lugnt. Inuti bubblan ser världen ut att vara rosa, lite blå och litelite gul. Plötsligt flyger bubblan upp och vi har lämnat alla våra saker på ängen. Men utsikten är fantastisk där uppe. I bubblan har de oändligt med Ben&Jerry's cookie dough. Vi sätter oss ner i bubblan (som förövrigt är väldigt mjuk) och smaskar i oss glassen. Plötsligt slår tv:n på och vips så börjar SATC visas på skärmen. perfekt tänker vi, medan vi väntar på vart såpbubblan tar oss. Vi skrattar och äter en massa glass, plötsligt är vi oerhört mätta. Både på glassen och SATC. Nu har vi sett tre hela säsonger. Vart är vi på väg? Vi tittar nedanför oss och blickarna möts av ett hav av kläder! Massor med drömkläder, från olika designers till exklusivt vintage. Vi hoppar ner i klädhavet, medan bubblan väntar på oss uppe i skyn. Vi plockar på oss så mycket kläder vi bara kan, och hoppar in i bubblan igen. Du fick bland annat med dig en ruskigt snygg vintageväst med fransar på. och de underbara nitsandalerna från balenciaga! jag själv fick med mig en vintageklänning och en miumiuväska i rött. och vi båda hade en massa annat också. Bubblan far till sist med oss till en kulle med en underbar solnedgång som utsikt. Där finns en kock också, som gör världens godaste pizza till oss. Så sitter vi där och äter pizza, snackar om livet... Sedan är vi trötta och ännu mer mätta, bubblan delar sig i två bubblor. Jag sätter mig i den ena, med min klädhög, och du i den andra med din klädhög. Vi tar farväl för att sedan åka skilda vägar. En dag som jag aldrig kommer glömma!

2008-06-28 @ 12:54:50
URL: http://katla.devote.se
Postat av: lina

min käraste ellen. här är min nya bloggaddress.

vi skulle spendera dagen så här:

dagen innan åkte du till sverige, stockholm och jag till stockholm då. vi mötte upp varann på centralen och klockan var då 21.00. vi skulle bo på ett vandrar hem tillsammans och vi hade köpt en karta på pressbyrån för att hitta vägen. vi gick och gick och på vägen pratade vi och skrattade och kramades och vi bytte addresser och telefonnummer och ditt och datt. men tillslut blev vi så trötta att vi inte orkade gå längre. vi hade fortfarande inte hittat vandrarhemmet. vi satte oss ner och då somnade du. så jag tog dig och satte dig på en resväska, en sådan där som man kan dra. och så drog jag dig till en lastbil med hästens-sängar i som lyckligtvis nog bara var en bit bort. jag drog undan skynket över flaket och då vaknade du till. vi lade oss på hästens-sängarna och lyfte först in packningen och sedan somnade vi. jag vaknar av att du puffar på min axel och viskar att jag ska vakna. jag öppnar ögonen och vi kollar på varandra för vi känner hur bilen förflyttar sig. vi börjar fnissa ordentligt men sedan lyfter vi upp skynket så att man får ett kikhål och så kollar vi ut. då ser vi en vägskylt och där ser vi hur det står NEW YORK 28 KM. vi skriker till av förvåning, rädsla och glädje! vi är förstås vrålhungriga men som tur var hade du bakat kladdkaka så vi äter upp hela, en halva var. plötsligt stannar bilen och vi tittar ut. då ser vi suuuuuuuuperhöga SKYSKRAPOR och vi är alltså i NEW YORK! vi kliver försiktigt ut ur flaket och tar våra kappsäckar och vandrar mot en gata med massor av vintage och second hand affärer! där köper vi nästan upp alla våra pengar, vi har knappt så att det räcker till mat kvar. vi testar kläder, fotar, skrattar och pratar! efter 6 timmar i skyhöga klackar är vi utmattade så vi vandrar in med 10 kassar var i händerna på ett mysigt café. vi sätter oss och beställer in ännu mer gott. chinese food för att vara exakt. vi äter och äter och sedan slår det oss: vi har inte råd att betala! så vi smyger båda ut till damtoan och där klättrar vi upp i ventilationsgångarna och vi kryper och kryper och tillslut så kryper vi ut och då är vi i världens vackraste trappuppgång! du går fram till en dörr och kollar på namnet och då öppnar en DROP DEAD GORGEOUS GUY dörren och frågar dig om du mår riktigt bra. du nickar generat och han bjuder in oss båda på fika. vi tackar glatt och slår oss ner. sedan efter några timmar, klockan är 01.23 så säger han att vi kan övernatta. vi får bo i samma rum, och vi sover på två madrasser på golvet.

vi har nu varit borta i 5 veckor och båda har skaffat jobb på aa och får gratiskläder därifrån, en massa kläder! våra föräldrar har godkänt att vi får bo där och vi skaffar en lägenhet bredvid han som vi fick bo hos. på kvällarna tar vi långa promenader genom stan och på morgornarna så går vi till starbucks och äter frukost! happy ending!

2008-06-28 @ 14:47:48
URL: http://jagochtheodor.blogg.se/
Postat av: Ronja

Fina rara ellen. Jag skulle dö för en dag med dig. Jag längtar så tills vi ses! Men här är en dag i New York som jag hoppas i framtiden ska bli sann. Ha det bäst och krama farmor. tusentals pussar.



Vi möttes upp på starbucks efter skolan och åt blåbärsmuffins och drack caffe latte. Vi satt en lång stund och pratade om blommiga klänningar, magtishor och fina väskor och en massa mer. Påväg hem till vår lilla lya på fifth avenue gick vi förbi central park. Där det spelades fotboll och solades. Du övertalade mig att vi bara var tvugna att sola benen lite. Du hade nämligen sätt en söt pojke med brunt lockigt hår som du föll för. Vi låg och solade och dagdrömde medans vi smälte muffinsen vi nyss ätit. Mobilbloggade gjorde vi visst också lite. Sen ångrade vi oss och hade ingen som helst lust att gå hem riktigt än. Så vi vandrade in och ut i olika second hand äffärer. Du hittade världens finaste kavaj som du blev kär i. Och jag hittade en vintage chanel väska. Och så hittade vi lite annat smått och gott. Våran portvakt var världens snällaste gubbe och han envisades glatt med att få bära upp våra påsar. Vi fnissade i hissen och småpratade med den fina gubben. Hissen gick långsamt så vi slängde varsin blick i spegeln innan vi gick in i vår lägenhet. Överlyckliga provade igenom det vi hade handlat samtidigt som vi lyssnade på bra musik. Vi skrattade och sjöng och dansade runt i våra fynd. Sen blev vi för trötta för att gå ut och äta så vi beställde hem china mat och satt och åt i min stora obäddade säng samtidigt som vi förhörde varandra på morgondagens prov. Klockan var redan sen kväll, så vi gick och la oss. En timme senare när vi var påväg att somna så ringde telefonen. Det var några vänner som bönföll oss att komma ner till en mysig bar lite längre ner på gatan. Efter mycket om och men slängde vi på oss varsin fin klänning och slog klackarna i taket. Efter nån timme, lite dans och två drinkar senare drog vi oss hem igen. Sov några timmar och vips så var det en ny dag! (Som skulle bli minst lika fin.)

2008-06-28 @ 18:50:22
URL: http://fifthavenue.webblogg.se/
Postat av: dudie

nästan lika söta som du sötnos!

2008-06-28 @ 19:24:12
URL: http://dudie.blogg.se/
Postat av: belle

Min dag med Ellen.



Jag skulle ta med dig till Paris.

Vi skulle åka ett gammalt tåg med kupéer klädda i röd sammet och med varsin kappsäck i handen. Tåget skulle vara litet och skakigt, och konduktören skulle ha en riktig konduktör kostym och en "Emil-i-Lönneberga" mössa.

På tågresan ner skulle vi lyssna på Carla Bruni, Jack Johnson och Nouvelle Vague.

Vi skulle äta dubbla trekants-mackor ur våra små färgglada matlådor och dricka hallonsoda med sugrör.

Väl framme i Paris skulle vi cykla genom staden på en två-manna cykel (tandem cykel) och titta på alla fina fransmän med bruna lockar och randiga tröjor. Vi skulle cykla förbi små konditorier som sålde kakor och cupcakes i alla möjliga färger och former, och i vita kartonger skulle vi köpa med oss dom och lägga i cykelkorgen.

Vi skulle sätta oss i en liten park med grönskande syrén buskar och buskar med blommor i pastelliga färger.

I våra finaste klänningar och med hallonsodan i högsta hugg skulle vi prata om allt som kom för oss, speciellt om söta franska pojkar och fin musik. Vi skulle prata vackra klänningar och drömmar.

Vi skulle blåsa såpbubblor tills såpan tog slut och när kvällen närmade sig skulle vi ta oss till ett litet hotell med en himmelsäng och balkong. Vi skulle dansa i fina underkläder och nattlinnen till The Strokes på högsta volym, och när grannarna plingade på och tyckte att vi störde skulle vi svida om till höga tights, en fin magkort tisha och skyhöga klackar och bege oss ut i party Paris.

Vi skulle dansa på mörka, trånga indieklubbar med underbar musik och fina pojkar och tjejer med lite för lång och rufsig lugg.

När den tidiga morgonen var kommen skulle vi dra oss hem och slänga oss i himmelsängen på vårt hotellrum. På morgonen när vi vaknade skulle vi sätta oss på balkongen och titta ut över staden och äta ben & jerrys precis sådär som att vi inte brydde oss om hur mycket klockan var.

Tåget hem skulle vara lika skakigt och kupéerna skulle nu vara klädda i mörkgrön sammet med tunna röda gardiner.

Sen skulle vi skicka brev till varandra för att hålla kontakten och i varje brev skickade vi med små presenter, eller minnen från Paris!





Kram på dig!

2008-06-28 @ 20:16:25
URL: http://belloong.blogg.se/
Postat av: Angelica

åh, låter helmysigt och hoppas du får/haft det roligt. men det här med texten. näe, jag tror jag inte ens ska försöka. jag är verkligen urusel på texter och då menar jag det verkligen. hey, i'm a loser. puss

2008-06-29 @ 01:04:44
URL: http://forsvaretshudsalva.blogg.se/
Postat av: Sofia

come baaaack! saknar dina blogginlägg ju.

2008-06-29 @ 02:29:08
URL: http://remind.blogg.se/
Postat av: Sofia

Okej, detta är min dag med Ellen.



Jag skulle sätta dig och mig själv på första flyg till Manhattan, New York. Vi åker naturligtvis nattflyg då man kan sova på planet och landa utvilad i USA. Runt 10.00 på morgonen fälls hjulen ut under planet i vi tar i mark. Vi hämtar snabbt våra fullproppade väskor och tar en gul taxi med en glad chaffuör till New Yorks hjärta där vårat hotell ligger. 5th avenue. Dyraste gatan i stan, men vad gör det? Våra pengar är obegränsade! Efter en snabb sväng upp på rummet där vi lämnar allt bagage förutom våran småväskor så beger vi oss ner på stan. Eftersom att klockan nu strax slår 12.00 bestämmer vi oss för lunch. Det blir till att vi haffar en välklädd streetkille med bruna ögon för att få reda på vart närmsta pizzera ligger. Efter att ha bytt några ord med killen som visar sig heta Marc traskar vi vidare till pizzerian Zerrzio vid Time Square. Med kurrande magar beställer vi in varsinn stor väldoftande pizza med massvis av smält ost. Till dricker du en glas iskall Cola med iskross medans jag tar mig en Schweppes Caribez. Även om pizzorna äts upp fort så behöver inte vi skynda oss. Nej, vi sitter kvar i timmar och pratar om sommarminnen. Nattsamtal, sovsällskap och glada stunder. Sånt där som värmer i magen.

När vi till slut bestämmer oss för att lämna de djupa sofforna vi suttit i går vi vidare inåt Time Square mot Hard Rock Café. Kön är visserligen lång för att man ska få komma in. Men vad gör det? I kön träffar vi några trevliga tjejer från New Jersey som är bosatta i N.Y förtillfället. Det visar sig att en av tjejerna jobbar på Chloé-affären på 5th avenue, där vi bor. Och hon bjuder gladeligen in oss på deras pre-dinner som ska hållas dagen efter. Tyvärr måste vi tacka nej, eftersom att du och jag bara har en dag tillsammans. Men vi ber att få hennes nummer, så att vi kan återkomma till New York och ta upp kontakten.

Nu har tiden rusat iväg och klockan är plötsligt 22. Vi tar oss in på Hard Rock iförda vad vi kom i. Urtvättade tshirts, slitna shorts och monsterhöga heels. Musiken dunkar och det luktar sött av något bakverk. Rytmen får både armar och ben att röra sig och snart står du och jag tillsammans med Jersey-brudarna och klubbar loss som aldrig tidigare. Vi dansar i timtal och beger oss inte tillbaka till hotellet förrän framåt 04-tiden. Och där blir det ingen tid till att sova eller att byta om, för taxin som ska ta oss tillbaka kommer vid 05.00. Men som sagts förut - vad gör det? Vi har haft en oförglömlig natt i New York City och det kan ingen ta ifrån oss.

2008-06-29 @ 02:46:39
URL: http://remind.blogg.se/
Postat av: elinamanda

Vi skulle cykla runt i Göteborg, först gå på staden där vi båda köper ett par underbart fina skor och klänningar som är omöjliga att ta ögonen ifrån. Båda bär de allra högsta klackar som världen någonsin skådat, men vi är snygga, samlade och få aldrig ont i fötterna. Efter några timmar blir vi lite less på att få en massa gratis Acne-kläder, TopShoppåsarna är tunga och vi orkar inte längre släpa runt på alla fina saker vi köpt på Monki. Då bär det av mot ett mysig litet fik som ligger i hamnen, med världens godaste kladdkaka. En glad och snygg göterborgare med smilgropar serverar oss och skrattar samtidigt som han säger 'la' i var och varannan mening. Innan vi går - utan att behöva betala såklart - tipsar han oss om en finfin secondhanbutik.På vägen dit hittar du ett par Clubmasters som någon har tappat men du får dem ändå. Efter att ha tappat bort oss i innerstan några gånger, hittar vi äntligen rätt. Och det är paradiset. Två YSL-collagetröjor hänger precis innanför dörren och säljs ut för 7,50 styck. En massa 501:or som bara skriker 'köp mig och sy om mig till finfina jeansshorts' ligger uppradade på hyllor. Butiken har dessutom en alldeles underbar skoavdelning. Totalsumman blir 145,90 för oss båda, men vi har en hel sommargarderob med oss ut. Då kommer en fin gammal cabriolet och hämtar upp oss, vi byter om till tygskor och beger oss mot Liseberg där vi åker karuseller och äter sockervadd tills vi nästan(fast bara nästan) mår illa. Inga köer är det heller. Solen som har lyst hela dagen går ner bakom molnen klockan 9 i den vackraste solnedgång vi någonsin har skådat. På ett lotteri vinner vi två fina damcyklar med blommiga cykelkorgar och fransar på styret. Vi cyklar i nerförsbacke till en liten stuga, håret fladdrar i vinden. Där sover vi på en rutig filt under bar himmel,äter jordgubbar istället för att borsta tänderna och hela natten ligger vi och lyssnar på Coldplay och Miss Li.



Puss på dig Antonia.

2008-06-29 @ 06:57:46
URL: http://www.metrobloggen.se/elinamanda
Postat av: Lisa

Åh låter helmysigt :)

2008-06-29 @ 10:22:31
URL: http://lisaplace.devote.se
Postat av: Anna

Ja du. Är lote trött i bollen efter en hård helg. men men ;)



Jag hade velat spendera min dag med dig tillsammans med Nwy York city. Där kan ju inget gå fel liksom. Vi skulle vandra omkring och bli snurriga av alla skyskrapor. Secondhandbutiker när de är som bäst skulle stå på vårt schema. Lunch på något perfekt ställe. (vilket jag med största sanorlighet tror att det finns i NY) Vi skulle shoppa makalösa kläder som abra går att bära upp i NY. och efter en seeen middag och "några" glas vin skulle vi möta upp stadens härligaste folks och landa på ett ställe där drömmar blir verklighet och skapar minnen för livet. Vid 6 snåret skulle vi vandra hem till lyxsviten med skavsår från carrie-klackar, som lyckan ignorerar. Åh gud vad vi skulle skratta skrika och korsa stadens gator, bara för att. Väl hemma sover vi några timmar för att sedan på morgoen beställa rumservice, inkluderat allt som skulle tänkas finnas på en frukostmeny. Vi skulle sitta på balkongen med vackra skor, nya för dagen och prata om gårdagens raballder, samtidigt som vi nästan blir höga av den overkliga utsikten över äpplet och centeral park.





Åhh vad jag drömmer. as usually. men fyfan va ball dag, natt och morgon vi hade haft. Utan tvekan! HAHA. Kram på dig Ellen.

2008-06-29 @ 23:57:01
URL: http://highonlife.devote.se
Postat av: vVSLXjlCcpSDJuL

yXCAhsNtmfDpBqQxqc 6572


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0